zaterdag 1 december 2007

Verhuizen en zoveel meer...

Hallo allemaal,



Donderdagnamiddag, na de taalcursus, stonden mijn koffers gepakt om OPNIEUW te verhuizen. Hopelijk is het dit keer de laatste keer. Net als 20 dagen geleden regende het enorm! Perfect weer om met je bagage te sleuren! Ik had gehoopt dat Armel mij zou kunnen komen halen met zijn auto, maar niets was minder waar natuurlijk! Dan ben ik maar op zoek gegaan naar een taxi! Er zou mij iemand komen ophalen aan het Pavarotti center (200m van mijn appartement). Ik naar daar met een valies, een trekrugzak, een sporttas, een beautycase, mijn laptop en mijn sjakosj (handtas voor de niet-westvlamingen) waar ik alstublieft een klein half uur op de taxi heb staan wachten in de gietende regen! Op den duur ben ik met mijn ‘miserie’ beginnen lachen (wat moet je anders doen?). De taxichauffeur was supervriendelijk! Mijn nieuwe woonst is gelegen helemaal aan de andere kant (kroatische kant) van de stad! De smalle straatjes en slecht geparkeerde auto’s zorgden ervoor dat de taxi mij op 500m van het huis moest afzetten. Daar stond ik toen weer in de regen met alle bagage ;-)
Stara Ilička 18a! Verscholen tussen huizen, tuinen en smalle straatjes en omgeven door een immense tuin en een riviertje, verscheen het enorme huis waar ik hopelijk de rest van mijn project zal kunnen wonen. 3 stappen in dit fantastische huis en ik was alle pijn, tsjolen en nattigheid vergeten. Het was de bedoeling dat ik hier voorlopig zou samenwonen met een student van Brcko totdat de andere EVS vrijwilligers zouden toekomen. Maar hij was weg (waarom weet ik niet)!

Beste mensen, ik woon hier dus heel alleen in een klein kasteeltje! 3 grote slaapkamers met elk een balkon, een badkamer MET bad en 2 lavabo’s, een keuken MET oven en een supergezellige living (salon EN eetkamer). Het huis zelf wordt omringd door een prachtige tuin en overal rondom zie je fruitbomen en hoor je de rivier kabbelen… (Ik verlang al tot het iets warmer is om een barbecue te geven… hihihii). Ik voelde mij voor 1 avond een echte princes!

Woensdagavond (was frustratiedag) ben ik vroeg gaan slapen. Donderdag ben ik niet naar het centrum geweest: ik had taalles aan de unief en ik moest verhuizen. Donderdagavond ben ik een pintje gaan drinken met enkele gasten. Vrijdagmorgen ben ik met nieuwe moed en helemaal opgeladen naar het centrum gegaan. Ik had met niemand afgesproken. Ik zou wel zien hoe ik mijn tijd zou vullen. Ahwel, het was de eerste keer dat ik een interessant gesprek heb gehad met iemand in het centrum.

Oliver is een ex-gebruiker die nu in het centrum werkt samen met Zeljko. Ik vroeg hem of ik hem enkele vragen kon stellen. 2 uur later zaten we nog altijd te tetteren. Ik ben heel wat te weten gekomen over het centrum maar ook over zijn persoonlijk leven en zijn eigen ervaringen als gebruiker!!! Enorm interessant! Rond 12u30 kwam Vera toen en konden we terug koffie of thee gaan drinken in het shoppingcentrum ;-) Ik vrees dat ik mij bij haar zal moeten neerleggen en gewoon andere manieren zoeken om in contact te komen met anderen! Het lukt mij wel! Bedankt allemaal trouwens voor jullie aanmoedigende woorden.



Gisterenavond (vrijdag) had ik een soort van blind date met ene Mirko. Hahaha ik had een foto van hem gezien en we hadden afgesproken voor een kiosk in het centrum. Ik was op tijd; hij natuurlijk niet (als een echte Bosniër betaamd). Plots zie ik Fedja (die kerel waarmee ik naar Split ben geweest). Hij had blijkbaar ook met Mirko afgesproken. Ik was opgelucht! Mirko is een zalig iemand!!! Een echte kunstenaar. Hij is dichter! Maar als je het mij vraagt verkiest hij mannen boven vrouwen (als jullie begrijpen wat ik bedoel…)! Maar ik heb mij super geamuseerd gisteren. Hij heeft me aan massa’s bekende schrijvers, schilders en dichters voorgesteld! Een beetje een vreemde wereld voor mij maar daarom niet minder interessant. Daarna zijn we met z’n drieën een film gaan bekijken in een grote schouwburg! Deze week gaat er hier een filmfestival door! Om 19u was de premiere. Natuurlijk massa’s volk. Wij zijn naar de film van 21u30 geweest… GEEN KAT!!! We hadden dus die immense theaterzaal voor ons drieën!!! Vergezeld van een glas rode wijn praatten we na over de fantastische film die we hadden gezien…

1 opmerking:

bellie zei

Heleba Chica,
Wat leuk dat je de Gentse donderdag traditie = pintjes avond verder zet! Maar dat heb je wel verdiend na een dag waarop de kattejongskes verzopen zijn.
De foto's en tekst over je nieuwe stek zijn in ieder geval zalig en zeker uitnodigend om eens te komen bbq'en in den hof.
Heel veel groetjes vanuit het regenachtige en in een politieke crisis verkerend België.
Steven en Anabel