zaterdag 31 mei 2008

2 weekends om niet meer te vergeten!

Dag best Bloggers van het eerste uur,

Ik heb de belevenissen van de voorbije 2 weekends opgespaard zodat ik er een mooi stukje over kon schrijven op mijn blog...








2 weken geleden stond een weekendje Konjic gepland bij Azra en Martijn... Hiken en misschien wel een bezoekje aan Boracko Jezero stonden op het menu! Maar het weekend kreeg een heel andere wending toen mijn
balkanbroere mij wist te vertellen dat hij samen met zijn schatteke een huisje had gekocht en dat ze logischer wijze alle vrije tijd die ze hadden in het huis wilden stoppen! Mensen die mij kennen weten dat ik voor zo'n werkjes niet terugdeins!


Het werd een weekend van slaan, kloppen, muren en vloeren uitbreken,... Een weekend om alle energie en frustraties die zich in mijn lichaam hadden opgehoopt kwijt te spelen. Zalig! De foto's zullen wel boekdelen spreken!


's Avonds werd er lekker gekookt, veel gebabbeld, veel gelachen en dit vergezeld van een lekker fris pintje. Ik kon ook ondertussen kennismaken met Azra's broer en enkele vriendinnen van haar! Toffe mensen die ik heel zeker nog eens wil terugzien!

Maandagmiddag keerde ik moe en uitgeput maar heel voldaan terug naar Mostar! Ik was mij heel bewust van ieder klein spiertje dat in mijn lichaam woont... Zelfs mijn vingers deden pijn.





Het weekend daarop (vorig weekend) stond Travnik op het programma! Na een 4u lange bustrip kwam ik vrijdagavond samen met Maria (Panta) aan in Centraal Bosnie - Travnik. Voor haar de eerste keer, voor mij een blij weerzien met Amer, Amar, Nermin, Kemal, Lika en Dario!









Zaterdag stond er (na eerst een koffietje/theetje natuurlijk) een toer in Travnik op het programma samen met Amer en Lika: orthodoxe kerk, het museum, Dario's school, de burcht, Plava Voda en natuurlijk cevapi (de lekkerste van het land trouwens)! Tijdens onze toer was Dario nergens te bespeuren! Hij moest uitgebreid gaan shoppen, hij had een afspraak met de kapper en een urenlange date met zijn bad!













Die avond zou hij plechtig afstuderen en zou hij in kostuum samen met al zijn studiegenoten door de straten van Travnik lopen... Een echt defilé! Zoiets had ik nog nooit gezien! De meisjes waren helemaal opgetut in dure, soms zelfgemaakte, kleedjes; de jongens liepen als echt heren met hun 'princes' naast hen! Na het nemen van foto's met familie en vrienden stond er voor hen een heel menu op het programma in plava voda gevolgd door een ferme fuif!













Zondag kregen we natuurlijk een uitgebreid verslag van Dario waarin hij ons wist te vertellen dat hij om 8u in zijn bed zat en dat hij een geleend fotoapparaat was vergeten in het laatste café waar ze waren geweest... Paniek alom! Maar eind goed al goed en we konden er achteraf allemaal mee lachen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk dat ik de mensen herken:-) Dario ziet er echt sjiek uit!!

En grappig...ik heb vorig weekend ook beton staan maken met een betonmolen en voelde me net een klein kind dat iets spannends doet!!