dinsdag 22 april 2008

The power of nature

De natuur heeft de controle overgenomen... Ongelooflijk van welke natuurfenomenen we hier de laatste weken getuige zijn geweest!
1 dag kan de 4 seizoenen bevatten... We staan 's morgens op met de zon: we ontbijten op het terras in t-shirt! We zien het op dat eigenste moment vanuit de verte donker worden totdat de lucht alle tinten van het zwarte kleurenpalet omvat! Voor we het goed beseffen slaat het regengevaar toe en dit gemengd met grote hagelstenen en/of zachte sneeuwvlokken... Na de storm beginnen de vogels te fluiten en piept de zon geniepig van achter de wolken! Haar stralen raken met moeite de aarde! De geur buiten die dit alles met zich meebrengt is onbeschrijflijk!


Als je dan denkt dat je alles hebt gehad dan verschijnt er uit het niets een dubbele, volle regenboog op het appel! Zoiets moois had ik nog nooit kunnen aanschouwen... Vlak voor mijn neus speelde er zich een tafereel af uit 'de tekenfilm met de regenboog beertjes'...

(Voor diegene die wat nostalgie naar boven willen halen...)! Ik weet dat een foto niet kan zeggen wat ik heb gezien, maar geloof me, dit was een mooi stukje natuur!














De dagen die volgden werden gevuld met bakken regen, kletterende donderslagen en huiveringwekkende natuurgeluiden! "Geen weer om een hond door te jagen" zoals we zeggen... Dus bleef ik dan ook maar thuis! De straten waren geplaveid met 10 cm regen... (wat een zin?) We konden weer zwemmen naar ons werk...

Dit alles gebeurde in 1 week tijd! Als afsluiter van de week (vorige zondag) werden we getrakteerd voor ons geduld en onze moed op een 25°C bakkende zon... Met een verbrand velleke en het lijf opgeladen met zonneënergie konden we aan een nieuwe week beginnen...


Ik denk dat we bij deze terecht kunnen zeggen: "Dames en heren, een applaus voor de natuur!"

Judy Garland - Over the rainbow

Geen opmerkingen: