maandag 29 oktober 2007

Greets from Travnik

Dit is Karolina Pliso. Zij werkt in Forum Syd. Zalig mens!!! De hele week heb ik met haar opgetrokken. Dit was tevens ook mijn kamertje in het hotel in Travnik...
Dit zijn Lika (Dario's broer) en Altijana. Ook zij zijn jeugdwerkers en werken in Forum Syd...
Dario wilde mij perse omtoveren tot een echte moslimvrouw... haha!!! Ik wilde jullie deze foto zeker niet onthouden...
Vedran en ikke! Vedran is de neef van Dario en hij heeft zich ook over mij ontfermt tijdens iets minder actieve momenten...
Dit is ABA's straat; de straat van het hotel waarin ik verbleef gedurende mijn weekje in Travnik..


Zondag 28 oktober 2007

De laatste uren op de bus waren het zwaarst. Ik verlangde om ter plaatse te zijn. Ik kwam iets vroeger aan in Travnik dan verwacht. Dario stond mij aan de bushalte op te wachten. Het was een blij weerzien! Ik heb voor 5 nachten een kamer geboekt bij ABA; een leuk hotelletje hier in Travnik. (Volgende week pas zal ik richting Mostar vertrekken waar ik het project zal kunnen starten. Dit weekend staat er een weekendje Sarajevo met Dario gepland.)
Ik heb nog vlug iets kunnen drinken in internetclub maar er stond een vergadering op ons te wachten van Forum Syd (zo heet de jeugdwerking hier. Al enkele jaren werkt Balkanactie nauw samen met hen)… Natuurlijk begreep ik er geen snars van maar alles werd achteraf voor mij in het Engels vertaald.
By the way, balkanners in België, jullie hebben allemaal vele groetjes van Dario, Karolina, Amer en Dzenana. Amela is hier van het toneel verdwenen (ze heeft haar ontslag gekregen). Dit betekent dat iedereen hier is opgelucht maar dat betekent ook dat er massa’s werk bij is gekomen…
Voor de rest van de dag hebben we in Tavan (een lokale pub) gehangen en getetterd en gelachen en ons geamuseerd… Natuurlijk mochten de cevapi (bosnische specialiteit: gegrilde worstjes in een pitabroodje) niet ontbreken! Echt heel lekker, een aanrader voor al wie mij wil en zal komen bezoeken.
De avond heb ik met Dario, Karolina en Vedran op mijn kamer doorgebracht. Ik had enkele funny movies op mijn pc staan (Jelle zal wel weten waarover ik het heb ;-)) waar we ons kostelijk mee geamuseerd hebben…
Mijn belgisch telefoonnummer bestaat niet meer gedurende de komende 9 maanden. Vanaf nu ben ik bereikbaar op 00387/62.49.61.09. Er bestaat hier een manier om gratis berichtjes naar elkaar te sturen en heel goedkoop met je gsm op internet te kunnen. Als ik hierover meer weet, laat ik jullie dit zeker weten!

Geen opmerkingen: