vrijdag 9 november 2007

Donderdag 8 november 2007: een bewogen dag...






Deze morgen had ik een afspraak met een organisatie 'Sunce' genaamd (= zon)... Dit is een organisatie die ontstaan is vanuit ouders die een gehandicapt kind hebben. Het is een plaats waar kinderen en volwassenen met een handicap terecht kunnen om er enkele activiteiten te doen... Ik mocht er vandaag een kijkje nemen... Het was echt een supertoffe ervaring. We hebben samen kerstkaarten met onze vingers geschilderd... Het was heel moeilijk om met die mensen te communiceren omdat iedereen er ten eerste bosnisch sprak en ten tweede omdat veel van die gasten een spraakgebrek hadden... Dus communicatie was zo goed als niet mogelijk!!! Maar ik ga er zeker nog eens een kijkje nemen in de toekomst. Misschien is er wel een samenwerking mogelijk tussen deze organisatie en mijn gastorganisatie? Misschien kunnen 'mijn ex-drugsverslaafden' iets betekenen voor deze mensen met een handicap?? Mijn gedachten slaan weer op hol!
In de namiddag ben ik een kijkje gaan nemen naar Adam's appartement!!! SUPER! Ongelooflijk! Ik had nog geen drie stappen binnen gezet of ik had al voor mezelf beslist dat ik daar de komende maand wilde leven: 3 slaapkamers, internet, warm water, een badkamer, een keuken en een zalige living met balkon met een fantastisch uitzicht op Mostar en de oude brug!!! MORGEN VERHUIS IK!!!
's Avonds vond er in Abrasevic een concert plaats. Damir Imamovic kwam er zingen. Het moet hier één of andere bekende sevdah ( = traditionele muziek) zanger zijn... Voor slechts 5 KM (=2.5€) kon ik al een ticketje krijgen... Geloof me mensen het was ZOOO mooi!!! De muziek heeft mij op die manier geraakt dat er één enkele traan over mijn gezicht rolde...
Ik heb een klein filmke kunnen maken, hopelijk kunnen jullie er iets van horen... Het liedje heet 'Sunce' (=zon) en vond ik heel toepasselijk voor de dag en ook omdat ik zot veel van haar hou... (het filmke zal voor een andere keer zijn; het lukt mij totaal niet...)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt al flink wat bij geleerd en u ook al goed geamuseert zoals we lezen.Hopelijk word het maar eenmaal verhuizen.wij u kennende zult u wel slagen in u projekt met je grote inzet.nog veel succes toegewenst.ma en pa

Anoniem zei

Hoe gaat het nog met u een goed weekend gehad met dario ? We hebben het goed gesteld op het feest gisteren alles was ok.